VANLIGA FRÅGOR

Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi får, så att ni ska få svar på era frågor snabbast möjligt. Hittar ni inte svaret på det söker, kontakta oss på telefon 08 767 05 20 eller skicka e-post.

Vilka är era kunder?
De flesta kunder är företag. Det beror på att de har regelbundna tillställningar, oftast flera gånger per år. Privatpersoner är lika välkomna.

Varför tillkommer moms på era priser?
Eftersom de flesta av våra kunder är företag, så speglar prislistan kostnaderna bäst på det sättet. Alla måste betala momsen, men företagen drar av dem i sin egen redovisning. När ni får en offert från oss, så är momsen med i totalkostnaden.

Är ni dyra?
Vi vill inte konkurrera med de allra billigaste, men målsättningen är alltid att om man jämför samma nivå, så skall vi vara billigast. Många av våra kunder är återkommande kunder som tar in flera offerter till varje jobb och vi brukar oftast få jobben.

Kan man hyra lokaler genom er, utan personal osv?
Tyvärr inte. Vi tar alltid ansvar för hela festen då vi hyr lokalen.

Hur länge har ni funnits?
Sedan 15 år tillbaka har vi kunnat leverera kompletta fest och konferens arrangemang.

Går det bra för er?
Absolut! Vi har utvecklat verksamheten i riktning mot mer och mer komplett leverantör. Det har tagit tid, men vi har klarat det helt utan externt kapital!

Hur många är ni?
Alltid minst två projektledare (och tre personer i vårt kök). De flesta som jobbar på Inte bara fest är projektanställda, som mest har vi varit över 50 personer i tjänst.

Hur långt i förväg måste man boka?
Stora jobb som kräver mycket personal kräver lång framförhållning. Är det bara mat och hyrgods, så räcker det oftast med en vecka.

Hur många personer kan ni ta hand om?
Vi har ingen övre gräns. Vårt största jobb hittills, sett till antalet ätande gäster är 2 500 personer.

Hur många måste vi vara?
Minst 20 personer, men vi gör även undantag från den regeln.

Kommer ni hem och lagar mat?
Ja, om ni vill!

Vilken typ av konferenser gör ni?
En förutsättning för att vi skall kunna jobba är att vi har en tydlig målsättning. Eftersom vi bygger våra konferenser efter era önskemål, så blir det extra viktigt. Det är ingen skam att ha som enda målsättning att ha trevlig. Vi kommer säkert att hitta något annat i era förutsättningar att ta fasta på, utöver att roa er!

Ingår uppläggningsfat och porslin när man beställer catering?
Maten kommer upplagd och klar att sättas fram. Antingen på porslin som skall returneras, eller på engångsgods.

Kan vi få hjälp med uppdukning?
Ja, ni kan få leverans med uppdukning.

Hur långt i förväg levereras maten?
Det vanligaste är att maten levereras varm ca 15 minuter innan ni skall äta.

När får jag allt porslin och material som jag hyrt av er?
Det går oftast ut i en särskild leverans, om ni vill redan dagen innan arrangemanget.

När hämtar ni tillbaka porslinet som jag hyrt av er?
Dagen efter, eller samma dag, enligt överenskommelse.

Vad händer om jag måste avboka?
Du blir debiterad enligt våra avbokningsvillkor. Dessa skiljer sig lite åt beroende på vad du bokat och framgår av din offert. Om du är osäker på att arrangemanget blir av, så är det bättre att preliminärboka.